צרו קשר

בצפר לשיתופי פעולה

בצפר לשיתופי פעולה
העצמה עסקית ושיווקית במעגלי כח


אף אחד לא לימד אותנו להיות בעלי עסקים, כמו שאף אחד לא לימד אותנו להיות הורים. בעלי עסקים גדולים, המנהלים עסקים קטנים, חווים תלאות עסקיות על בסיס יומיומי, החל מטיפול במסגרות אשראי, התנהלות מול בנקים, מול עובדים, הנה"ח, ספקים, טיפול במלאי, שיווק, מכירות והתנגדויות לקוח וכלה בתחרות על הצעות מחיר, שירות, אמינות ומקצועיות.

עולם ה- Networking מאפשר לבעלי עסקים להרחיב את קשריהם העסקיים בדרכים רבות. לרב קבוצות אלה מאגדות בעל מקצוע אחד מכל תחום ("כובע") וע"י כך מתאפשרת לבעל העסק יתרון שיווקי בקבוצה.


עולם העסקים "האמיתי" הוא אכזרי יותר, עשרות בעלי מקצוע מתמודדים על כל הצעת מחיר, הקולגות והמתחרים נמצאים סביב, לא ראוי ולא ניתן להתעלם מהם, צריך להכיר אותם, את תחומי המומחיות שלהם ולעבוד עימם בשיתוף פעולה עסקי. העניין לא פשוט ומצריך חשיבה עמוקה, תכנון ואסטרטגיה. בניית תוכנית פעולה נכונה, תצמיח את העסק בכמה עשרות אחוזים במהירות יחסית.

"עזרה הדדית היא חוק טבע של בעלי חיים, לא פחות ממאבק הדדי " (הנסיך קרופוטקין)

 50,000 בעלי עסקים סוגרים כל שנה את שעריהם מסיבות רבות, חלק מהסיבות הן: חוסר מיקוד והבנת צרכי קהל היעד, עבודה כ"זאבים בודדים", חוסר פרגון ושיתוף פעולה עם קולגות, הפחד לאבד לקוחות, אגו וחוסר רצון להודות שאי אפשר להיות מומחים בכל התחומים.

90% מבעלי העסקים (לא אתם), אינם מרגישים בנוח לספר ולשבח את פועלם, הם מעולים ומקצועיים מאד, אך קושי זה, עומד כחיץ בינם ובין הגדלת מחזור המכירות העסקי. חלק מפעילות בצפר לשת"פים עוסקת בלמידה ממוקדת של שיווק העסק ולא שיווק עצמי. הרבה יותר קל לבעל עסק לדבר על הצלחות והישגי העסק בגוף שלישי ולא על הצלחותיו.

שיווק, פרסום ויח"צ הם לב ליבו של העסק ודווקא שם מתגלה האתגר האמיתי. האפשרות הטובה, הזולה והחסכונית ביותר היא יצרית שיתופי פעולה עסקיים, אך לצערי זוהי האפשרות האחרונה שבעלי עסקים (לא אתם) יעלו על דעתם.

העסקת "סוכנים" על בסיס הצלחה, יצירת ריטיינר חודשי ארוך טווח, הכנסות אקטיביות מלקוחות לצד הכנסות והפניות פסיביות מ"סוכנים" יכולים למנף כל עסק באשר הוא. פיצוח שאלה זו טמונה בהבנת הסביבה העסקית, הקולגות, המתחרים, תחומי המומחיות שלהם, קהלי היעד עימם הם עובדים ולהיפך, ועבודה הדדית, גם אם כרגע זה נראה בלתי אפשרי ולא הגיוני.

הצצה לחיי

שמי גלית צוק, בת 39, נשואה באושר לעמית ואמא ל-4 ילדים מקסימים (יובל, ירדן, אגם ופלג).

בעשור האחרון אני אשת מכירות ואשת עסקים, מנהלת קבוצות נטוורקינג במספר ארגונים, מנהלת פרסום ויח"צ ב – Idesign4u, בית תוכנה אינטרנטי בנהריה העוסק בבניית אתרים ותוכנות בהתאמה אישית, במקביל, אני בעלת משרד פרסום Media&media שעיקר עיסוקו בניהול וקידום קמפיינים פוליטיים באינטרנט ובמדיה החברתית.

בעזרת חשיבה שיווקית מחוץ לקופסא, הפכה Idesign4u מעסק קטן לבניית אתרי חינם, לחברה מצליחה שמגלגלת מחזור של מעל מיליון ₪ בשנה ושנותנת שירותים למעצמות ארגוניות כגון: התאחדות התעשיינים, אשכול גליל מערבי, מטי גליל מערבי ומרכזי מטי בכל הארץ, מכללת נאווה קולאז', תיכון ת"א ועוד...

מטרת בצפר לשת"פים היא העצמה עסקית ושיווקית במעגלי כח, אינני מגיעה על מנת לקדם את העסק שלי, אלא להעצים אתכם, בעלי עסקים צפוניים, לקצר לכם את הדרך, לחסוך לכם זמן יקר בפגישות עם אנשי עסקים שלא תמיד יכולים לסייע לקידום העסק שלכם, ללמוד על הקשרים העסקיים האופטימאליים לעסק שלכם ולכוון אתכם אליהם. בואו ללמוד אילו שיתופי פעולה נכונים לעסק שלכם, אילו שיתופי פעולה יכולים להצמיח אותו ואילו יכולים להצניח אותו, איך מעסיקים סוכנים על בסיס הצלחה, כיצד מפסיקים את המרדף האינסופי אחר לקוחות, כיצד להפוך להיות מומחה נישה בלי השקעה נוספת, כיצד מתמודדים עם התנגדויות והאם המחיר הוא באמת הפקטור בגללו לקוחות אינם סוגרים את העסקה....

באזזבוקבאזזגנים